25 November 2013

Breastfeeding @ Menyusu Bayi Sweet Memories

Salam semua..

Kelmarin sha ada ulas tentang pentingnya aurat wanita muslimah ketika bersalin bermula saat disahkan hamil...now sha nak berkongsi pengalaman menyusukan bayi a.k.a breastfeeding.

Serta merta dengar tangisan Ummar di dewan bedah pada 11hb Oct -12, saat dia diletakkan di atas dada saya...saat nurse menyatakan Puan Aishah...mesti 100% breastfeed baby yea..saya angguk..
alhamdulilah saat dalam kandungan saya sering berbual2 dgn Ummar menyatakan saya akan susukan dia..bila saya pergi kerja dia akan minum dengan botol dan kembalinya dari tempat bekerja dia akan kembali menyusu dengan saya..
Hakikatnya...ternyata benar..ummar boleh adjust dua2 puting ori dan puting susu...lebih sihat..jarang sakit..happy sungguh..walaupun hanya setahun dia menyusu badan dan menolak dgn sendiri genap usianya 12 bulan..
yang penting dalam hal ini adalah niat @ nawaitu...insyallah susu kita cukup untuk anak kita...

Sha kongsikan kebaikan @ fadhilat menyusukan bayi - share fb/ibumengandung

                                                        Muhammad Ummar Fahim ~ 13 bulan

0 Komen Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More